• Hem Hem
  • /
  • /
  • /
  • Stängningsinformation Mina sidor
  • /

Information om stängningen av Mina sidor

I mitten av mars genomför vi på Collectum en omfattande teknisk uppgradering som gör att det under en period inte kommer vara möjligt att logga in på Mina sidor.

Det systembyte vi genomför kommer i förlängningen att förbättra vår service, och vi kommer att göra allt vi kan för att stängningen ska gå så smidigt som möjligt. Tack för din förståelse!

Datum att känna till

  • 10 mars – möjlighet att flytta kapital på Mina sidor stänger.
  • 26 mars – Mina sidor stänger helt klockan 16.00, alltså även möjligheten att välja placering samt återbetalningsskydd och familjeskydd.
  • 12 april – vi öppnar Mina sidor igen.

Det här innebär stängningen för dig

  • När kapitalflyttstjänsten på Mina sidor stänger den 10 mars kommer du inte att kunna flytta intjänat kapital fram till vi öppnar upp igen. Har du en påbörjad kapitalflytt när vi stänger, pausas den och kommer att återupptas när vi öppnar Mina sidor igen.
  • När Mina sidor stänger helt klockan 16.00 den 26 mars kommer du inte att kunna göra val av placering eller välja återbetalningsskydd och familjeskydd.
  • Gör du val eller kapitalflytt via blankett under stängningsperioden läggs den på hög och kommer att läsas in när vi öppnar våra system igen.
  • Rådgivningstjänstenlänk till annan webbplats där du kan få gratis råd om din ITP kommer att vara stängd under perioden.
  • Det röda kuvertet med ditt årsbesked från Collectum kommer att landa ca. en månad senare än vanligt (i april–maj istället för mars–april).
  • Våra handläggare på Kundservice kommer att kunna se uppgifter som kommit in till oss före stängningen den 26 mars. Däremot kommer vi inte att kunna ändra några uppgifter i våra system.

Har du några frågor är du välkommen att ringa oss på 020-40 85 00.

  • Vad händer med min kapitalflytt under systembytet?
    Har du en påbörjad kapitalflytt när vi stänger, pausas den och kommer att återupptas när vi öppnar Mina sidor igen. Har du ännu inte bekräftat om du vill genomföra kapitalflytten eller inte, kommer du att få tid att bestämma det efter att vi har öppnat.
  • Varför stänger ni Mina sidor?
    Vi ska genomföra ett nödvändigt systembyte, och under själva bytet måste vi hålla alla våra system stängda. Eftersom vi inte kan ta in några uppgifter när systemen är stängda behöver vi även hålla Mina sidor stängda.

    Den tekniska uppgraderingen vi gör kommer att leda till både förenklingar och minskad komplexitet i vår hantering, vilket bidrar till att hålla kostnaderna för administrationen av ITP fortsatt låga.

    Konkret kommer uppgraderingen bland annat att möjliggöra digitalt ITPK-val på Mina sidor.
  • Varför har ni stängt så länge?
    Collectum hanterar väldiga mängder data och det systembyte vi genomför är omfattande. Tiden vi avsatt för systembytet är nödvändig för att vi ska hinna flytta data och göra nödvändiga säkerhetskontroller. Går det snabbare än vi beräknat kommer vi att öppna våra inloggade tjänster tidigare än den 12 april. Håll utkik på collectum.se.


Varför gör vi en teknisk uppgradering?

Det systembyte vi ska genomföra är nödvändigt och kommer att leda till både förenklingar och minskad komplexitet i vår hantering, vilket bidrar till att hålla kostnaderna för administrationen av ITP fortsatt låga.

Konkret kommer uppgraderingen bland annat att möjliggöra digitalt ITPK-val på Mina sidor.

Ring oss

Privat: 020-40 85 00

Företag: 08-508 98 100

Telefontider

Helgfri mån-fre 08.30-16.30

Adress

Östgötagatan 12, 103 76 Stockholm