• Hem Hem
  • /
  • /
  • /
  • Autogiro
  • /

Autogiro

För att kunna betala via autogiro ska fakturanumret på Collectums fakturor börja med en etta (1). Beroende på olika system är det endast dessa fakturor som kan kopplas till autogiro.

Så här ansöker ni om autogiro:

  • Fyll i anmälningsblanketten för autogiro Pdf, 656.3 kB. och skicka in den till oss i original. Vi hanterar inte blanketter som mejlas in.
  • Obs! Ni som har plusgiro måste ange bankkontonummer (börjar alltid på 9960, titta på era egna kontoutdrag från banken!).

Vi fortsätter att skicka fakturan

Den första fakturan från oss som ni ska betala via autogiro innehåller information om att fakturabeloppet kommer att dras direkt från ert bankkonto. Vi kommer därefter fortsätta att skicka er fakturor, så att ni ser vilket belopp som dras varje månad.

Fakturor som ni har fått innan autogireringen godkänts, måste ni betala som tidigare, via ordinarie plus- eller bankgiro.

Ni måste själva se till att det finns tillräckligt med pengar på ert konto för att betalningen ska kunna göras. Senast klockan 00:01 den dag pengarna ska dras behöver det finnas täckning på kontot. Saknas det tillräckligt med pengar kan det betyda att betalningen inte genomförs. Upp till tre ytterligare uttagsförsök under max tre vardagar efter förfallodagen kan göras om pengar saknas på kontot. Därefter utgår det en påminnelse om att pengar inte kunnat dras och att ni därför behöver betala fakturan manuellt denna gång.

Banken kan i vissa fall godkänna en betalning även om det saknas full täckning på kontot. Kontrollera med er bank vilka villkor de tillämpar. Uppstår det ett minus på ert konto får banken ta ut ränta och avgifter för detta.

Frågor?

Mejla till kundreskontra@collectum.se eller ring oss på 08-508 981 30 om ni har frågor kring autogiro.

Ring oss

Företag: 08-508 981 00

Är du privatperson?
Gå till avtalat.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Telefontider

Helgfri mån-fre 08.30–16.30

Adress

Östgötagatan 12, 103 76 Stockholm