
Kontakta oss
Du är alltid välkommen att kontakta oss. Bäst möjlighet att ge dig korrekt och snabb hjälp har vi om du ringer till oss.
Vi skickar inte personuppgifter via mejl, därför kan vi inte besvara frågor kring specifika ärenden den vägen.
Här hittar du telefonnummer, öppettider och andra sätt att kontakta oss.
%20Tryggkundkontakt%202022%20-%20Tryck.png)
Collectum innehar kvalitetsmärkningen Trygg kundkontakt. Läs mer om märkningen hos Kontakta Länk till annan webbplats..
Privat | Företag |
---|---|
Telefonnummer 020-40 85 00 +46 8 508 981 80 (om du ringer från utlandet)
Du kan ställa allmänna frågor men ange inte personuppgifter. | Telefonnummer 08-508 981 00 Frågeformulär Du kan ställa allmänna frågor men ange inte personuppgifter. |
Övriga kontaktvägar
Identifiering när du ringer till oss
När du ringer oss i ett personligt ärende kan du behöva identifiera dig via mobilt BankID. Har du en allmän fråga krävs ingen legitimering.
Växel
Postadress
Collectum, 103 76 Stockholm
Besöksadress
Östgötagatan 12 (8.00-15.30)
Kontaktinformation för förmedlare och kundombud
Kundservice Företag
Kundservice Försäkrad
Öppettider
Vi har öppet helgfri måndag-fredag 8.30-16.30
Övriga kontaktvägar
Frågor om förmånstagarförordnanden
Skicka frågor via internetkontoret
I internetkontoret för försäkringsförmedlare hittar ni information om försäkrade och arbetsgivare. Där ser ni också om en fullmakt är registrerad eller inte. Ni kan även ställa specifika frågor om en försäkrad via tjänsten. ”Skicka ärenden till Collectum” i internetkontoret.
Växel
Postadress
Collectum, 103 76 Stockholm
Besöksadress
Östgötagatan 12 (8.00-15.30)
Kontaktinformation för press och media
Presskontakt
Daniel Kinnerup
Pensionsexpert
Tomas Carlsson
Få nyheter från Collectum
Följ oss på twitter
twitter.com/collectumab Länk till annan webbplats.
Prenumerera med RSS
Pressmeddelanden-RSS Länk till annan webbplats.