• Hem Hem
  • /
  • /
  • /
  • Det här ser du i Kundinfo-tjänsten
  • /

Det här ser du i Kundinfo-tjänsten

Via vår tjänst Kundinfo kan du som ombud med hjälp av fullmakt hämta information om dina kunder. Tjänsten är kostnadsfri och efter tecknat avtal behöver du bara ett BankID för att komma åt tjänsten. Behörighetstilldelning sköts av huvudadministratören på ert företag.

  • Uppgifter som lämnas om giltig fullmakt finns, oavsett typ av fullmakt.
  • Försäkrads personnummer och namn
  • Arbetsgivarens namn och organisationsnummer
  • Aktuellt kostnadsställe
  • Företagsstatus
  • Pensionsålder
  • ITP-produkt
  • Status på försäkringen
  • Alternativ ITP
    • Om alternativ ITP gäller visas datum för tecknande
    • Om ITPK är inkluderad i alternativ ITP skriver vi inte ut något datum
  • TGL i Alecta
  • Pensionsmedförande månadslön
  • Lönehistorik

ITP 1-val

  • Individens eget val (lämnas endast om giltig individfullmakt finns)
  • Val (aktuella val och historiska)
  • Valdatum
  • Premiedragande val (Valet gäller för framtida premier. Obs! Individstatus måste vara försäkrad eller premiebefriad för att premier ska betalas in.)
  • Försäkringsform (trad/fond)
  • Trygg/Fri
  • Andel
  • Återbetalningsskydd (om kunden inte uppfyllt hälsoprövning för retroaktivt återbetalningsskydd visas felkod 201 för ITP 1)
  • Familjeskydd (Här visas uppgift om valt familjeskydd. Observera att individstatus måste vara försäkrad eller premiebefriad för att skyddet ska vara aktivt.)

Flyttat kapital

(avslutade kapitalflyttar inom ITP 1)

  • Flyttat från
  • Flyttat till
  • Trygg/Fri
  • Återbetalningsskydd
  • Flyttdatum
  • Fråndatum

ITPK-val

  • Individens eget val (lämnas endast om giltig individfullmakt finns)
  • Val (aktuella val och historiska)
  • Valdatum
  • Premiedragande val (Valet gäller för framtida premier. Obs! Individstatus måste vara försäkrad eller premiebefriad för att premier ska betalas in. För ITPK behöver även Val av alternativ ITP kontrolleras. Om Alternativ ITP är satt till ”Ja, inkl. ITPK” faktureras inte ITPK via Collectum.) 
  • Försäkringsform (trad/fond)
  • Försäkringsområde
  • Val efter senaste upphandling
  • Återbetalningsskydd (Om kunden inte uppfyllt hälsoprövning för retroaktivt återbetalningsskydd visas samma val dubbelt för ITPK, men med olika uppgifter om återbetalningsskydd. Kontakta Collectum för uppgift om gällande återbetalningsskydd.)
  • Familjeskydd (Här visas uppgift om valt familjeskydd. Observera att individstatus måste vara försäkrad eller premiebefriad för att skyddet ska vara aktivt. Om alternativ ITP gäller med ITPK inkluderad, faktureras inte ITPK via Collectum och valt familjeskydd är därmed inte aktivt.)
  • Flyttat till – avslutade kapitalflyttar inom ITP

Ring oss

Privat: 020-40 85 00

Företag: 08-508 98 100

Telefontider

Helgfri mån-fre 08.30-16.30

Adress

Östgötagatan 12, 103 76 Stockholm